Ulv fra Gjerpen MSK kom på 2.plass i NM!

14 juni, 2026 av T. A. Kolberg, Kretssekretær

Da NM i speiding ble arrangert på Lundsneset i Stavanger denne helgen (12.–14. juni) var 1 000 speidere samlet til historiens største norgesmesterskap i speiding.

Til sammen 128 patruljer med deltakere i alderen 10–16 år har kvalifisert seg gjennom kretskonkurranser og konkurrerte om NM-tittelen.

«Vi har jobbet veldig hardt for dette» sa Eskil Tveten.
Haakon Lundsett kunne fortelle at de har vart med pả NM før, og jobbet seg oppover for hvert år. Derfor hadde de hapet veldig på en pallplass under årets NM.

Ulv fra Gjerpen MSK endte på en solid 2. plass, og vi gratulerer så mye med pallplasseringen!

Foto: Guro Fuglestad